Gå ned i vikt enkelt med ett löpband hemma samtidigt som du kikar på ditt favoritprogram. Här kommer ett pass där du kan tävla mot dig själv och som du lätt kan anpassa efter din egen nivå.

  • I 10 minuter värmer du upp i lugn löpning men öka sedan farten de sista tre minuterna men ändå så att du kan prata utan att känna att det är för ansträngande. När du har värmt upp i 10 minuter ökar du hastigheten med 1 km/h och detta fortsätter du med tills du gjort 6-8 ökningar. När du gjort detta så varvar du med 5-10 minuter lugnare joggning.

Ett tufft pass för de som är vana löpare är progressiv backe.

  • Värm upp i 10 minuter och i löpning och öka sedan de sista 3 minuterna men ändå så att du kan prata samtidigt. Öka sedan lutningen med 1 % och spring en minut, efter den minuten så ökar du med 1 % igen. På detta sätt fortsätter du tills du känner att du inte orkar löpa hela minuten. Där är du värd en vila och sänk bandet och gå nu i 3 minuter. Efter dina 3 minuter börjar du jogga lugnt och det gör du i 1 minut. Sista minuten ökar du hastigheten på backen, den hastighet du ska ha och denna upprepar du 3-5 gånger.

Här har du 2 olika pass du kan köra och rekommendationen är att du kör 3 gånger i veckan med på löpband och variera det med de andra dagarna med promenader. Det bästa är att gå promenaderna på morgonen, då förbränningen är som störst. Om du rör på dig varje dag är det inte svårt att gå ner i vikt. Självklart måste du tänka på kosten samtidigt som du har bestämt dig att gå ner i vikt. Att sedan kombinera löpbandet med styrketräning är ändå bättre. Muskler gör att du förbränner även på natten när du sover. Ju mer muskler ju mer förbränning, i kombination med kosten kommer du att lyckas med dina mål.

Lycka till med din viktnedgång och träning!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *