Hur får du konditionsträningen att bli rolig när du nu har skaffat dig ett multigym?

Ja, dessvärre för en del som inte vill se att konditionsträningen är viktig när man tränar styrketräning så är den lika viktig.

För att få en ordentlig motivation till det så ska du få en del motivations tips här.

Ta reda på varför konditionen är så viktig, läs på nätet på större sajter till exempel. Du hittar hur mycket som helst på nätet.
Du behöver inte alltid ta en promenad för att få din konditionsträning, det finns massor av olika konditionsträningar du kan göra. Roddmaskin är ett bra exempel. Eller varför inte gå på bandet eller hoppa på studsmatta, kör crosstrainer eller utöva simning? Ja, det finns mängder av olika konditionsträningar för dig att göra och du ska göra den konditionsträning som du tycker är roligt, då blir det självklart bäst resultat.
Du kan också variera dig när du kör konditionsträningen. Tycker du att det är tråkigt att köra crosstrainer i 45 minuter – 1 timme, så kan du med fördel göra som så att du kör 20 minuter crosstrainer, 20 minuter roddmaskin och 20 minuter motionscykel. Har du inte alla maskinerna hemma så finns dom garanterat på gymmet.
Ett bra tips är att mäta din kondition och det kan du göra på flera sätt, men det enklaste är att mäta tiden det tar att springa den löpsträckan du springer och förslagsvis kan du mäta den en gång i veckan så ser du om tiden minskar på din sträcka. Ju bättre tid du har ju bättre är det självklart.

Konditionsträning är också bra om du vill bränna fett samtidigt som du tränar styrketräning. Då är lågintensivträning väldigt bra då det tar sin energi främst från kroppsfettet och man orkar träna längre. Så vill du bränna fett samtidigt som du tränar styrketräning, kör lågintensivträning och tillsammans med detta kommer du att bränna fett till max eftersom konditionstränare muskler har större förmåga att kunna använda fett som bränsle.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *